Slika: Auremar/Adobe Stock

U današnjem svijetu nastavnici koji prihvataju pristupe cjeloživotnom učenju najuspješniji su u stvaranju inovativnih i uključivih učionica. Ovih osam projekata u okviru programa Erasmus+ pružaju nastavnicima potrebne vještine kako bi poboljšali kvalitet svog podučavanja i ostali motivisani.

Nastavnici i cjeloživotno učenje

U svijetu, koji se brzo mijenja, biti nastavnik može biti nevjerovatno izazovno. Zato je ostati motivisan ključno u visoko kvalitetnom podučavanju i cjeloživotnom učenju.

U vodiču politika podrške za nastavnike i direktore škola, Evropska komisija istražuje kako se inovativno i uključivo obrazovanje može postići samo strastvenim i visoko kompetentnim nastavnicima.

Isto tako, na nedavnom vebinaru o politici obrazovanja nastavnika u Evropi koji se bavio planiranjem putanje karijere nastavnika za obrazovanje nastavnika, zaključeno je da su motivacija i dobrobit nastavnika najvažniji za poboljšanje kvaliteta školskog obrazovanja.

Četiri projekta za cjeloživotno učenje nastavnika

Ovim inovativnim evropskim projektima nastavnicima se mogu pružiti remotivacija i povećano stručno znanje. Projekt Teachers Inspiring Lifelong Learning (TiLL) prikazuje kako se povezivanjem samorefleksije i cjeloživotnog učenja promovišu kompetencije koje će nastavnici trebati u budućnosti, kao što su emocionalna samoregulacija i sposobnost motivisanja i uključivanja učenika. Partneri ovog projekta — iz Belgije, Francuske, Italije, Švedske i Ujedinjenog Kraljevstva — također pružaju alat za samoprocjenu u okviru projekta TiLL kako bi se pomoglo nastavnicima da utvrde putanje cjeloživotnog učenja i vrste vještina koje će pojedini nastavnici trebati poboljšati.

Isto tako, poljski projekt Teachers’ Leaders namijenjen je osnovnim i srednjim školama te se njime predlaže osposobljavanje nastavnika koji žele postati vođe. Ishodi ovog projekta dostupni su na sedam jezika i uključuju platformu za e-učenje.

U međuvremenu, projekt Lean for Work and Lean for Life (Lean) jedan je od odgovora na neusklađenost obrazovanja i zvanja među mladima. Cilj projekta Lean je ubiti dvije muhe jednim udarcem i to izgradnjom povjerenja trenera u podučavanje vitkih (lean) vještina pri pripremi učenika za radni život.

Erasmus+ Teacher Academies također je osmišljen kao podrška ustanovama za obrazovanje nastavnika. Nastavnicima će ponuditi prilagođene mogućnosti kako bi, između ostalog, razvili svoje profesionalne kompetencije, poboljšali kvalitet nastave — posebno u prvim godinama rada — te stekli dragocjeno međukulturalno iskustvo.

Četiri projekta za inovativno i uključivo obrazovanje

Oživljavanjem uloge nastavnika mogla bi se srušiti jedna od nekoliko prepreka inovativnom i uključivom obrazovanju. U Innov8 – Innovation for Quality in Education, projektu u okviru programa Erasmus+, dvije škole u Španiji i Estoniji istražile su inovativne obrazovne trendove usredotočujući se na transformaciju nastavnika iz pukih prenosilaca informacija u aktivne učesnike koji podstiču učenike da kritički razmišljaju. Ova inicijativa obuhvatala je i nastavnike i učenike u eTwinning projektima kako bi se praktično provele inovacije u učionici.

Isto tako, češka škola Základní škola M. Choceňského, Choceň, usredotočila se na poboljšanje jezičkog znanja svojih nastavnika. Projektom Language and Methodology Education for Teachers omogućena im je posjeta drugim evropskim školama kako bi se upoznali s različitim obrazovnim sistemima i metodama te trendovima u nastavi. Uz to, ovim je iskustvom ojačana evropska dimenzija u školi i uvedene su inovacije u školski kurikulum.

Budući da se učionice širom Evrope mijenjaju svake godine, različitost, također, postaje važan izazov u nastavi. Projekt Tolerance and Quality Inclusive Education in School — koji su pokrenule španska obrazovna nevladina organizacija i dvije škole u Latviji i Poljskoj — bavio se tim pitanjem. Nastavnici učesnici imali su priliku razviti emocionalno upravljanje i razigrano podučavanje kako bi se mogli nositi s disruptivnim ponašanjem u učionici, naučili nove alate za promiciju digitalnog učenja i jezičke različitosti, te razmjenjivali dobre prakse o uključenosti i međukulturalnosti.

Nastavnici i učenici bili su uključeni u švedski projekt Inclusive Learning with High Expectations, u kojem je bilo riječi o nedostatku uključenosti učenika s intelektualnim poteškoćama. Zahvaljujući radu u sjeni, studijskim posjetima i zajedničkom planiranju projekata mobilnosti učenika, nastavnici su se mogli obratiti mješovitim grupama učenika u nastavi i izraditi zadatke za sve nivoe razumijevanja i učenja.