Slika: Kadir Celep / Unsplash.com
Ključni prostori kao što su muzeji i izložbe vitalni su za neformalno učenje. Nude neiskorišteni potencijal za prenošenje socijalnih, kulturnih i naučnih informacija, ispravljanje zabluda i poboljšanje stavova i kognitivnih vještina. Nadahnuti su kreativnošću i njima se potiču različite perspektive. Međutim, prečesto je ovo učenje pasivno, pretjerano se oslanjajući na putanju kustosa i povezanost pojedinca.
Tradicionalne metode jednostavne šetnje muzejom mogu biti nadahnjujuće i izolirati one koji ne osjećaju određenu povezanost s izložbenim predmetom, ili one kojima nedostaje dovoljno razumijevanja i predznanja.
Muzeji moraju napredovati i postati prostori aktivnog učenja – s višestrukim osjetilnim, kognitivnim, emocionalnim i socijalnim povezanostima – kako bi svima pružili smisleno iskustvo. Pažnja učenika opada nakon čarolije, naročito ako je učenje pasivno, no aktivnim učenjem se održava visok stepen uključenosti. Učestvovanje učenika u kolaborativnim zadacima ili opipljiv kontakt sa stvarnim stvarima mogu dovesti do dublje povezanosti s predmetom.
Da bi se aktivno učenje moglo dobro provoditi, nastavnici moraju imati kompetenciju i pristup alatima za uključivanje posjeta izložbi u osmišljavanje učenja. Razumijevanje načina na koji se postiže izlagački rad, nastavnicima može dati više samopouzdanja u radu s muzejima, galerijama i stvaraocima. Učenici mogu istražiti ovaj postupak stvaranjem vlastitih vođenih obilazaka, potragom za blagom, lažnim intervjuima, projektima digitalnih medija, člancima i još mnogo toga.
Partneri iz pet država članica EU sarađuju na projektu u okviru programa Erasmus+ kako bi povećali potencijal izložbi kao pedagoškog alata.
Projektom VX Designers izradit će se metodologija, materijali za obuku i platforma za razmjenu znanja i najboljih praksi. Omogućit će aktivno učenje kroz vodič kojim se demonstrira kako učenike učiniti sukreatorima vlastitih izložaka, istovremeno razvijajući njihove tehničke vještine i kritičko mišljenje. Glavni cilj ovog projekta je osigurati uključivo obrazovanje: stoga će se razvijati u različitim socijalnim, ekonomskim i kulturnim sredinama.
Muzeji i izložbe fantastični su alati za učenje, i svi ljudi, mladi i stari, trebali bi imati pristup. Postoji nada da će umjetnost, historija, nauka, književnost, geografija i drugi predmeti zasjati kroz izložbe i kulturne događaje.