Studija iz 2020. koju su zajednički proveli INDIRE i eTwinning Državna organizacija za podršku Italije istraživala je uticaj eTwinninga na stručno usavršavanje nastavnika u Italiji. Prvobitno objavljena samo na italijanskom jeziku, studija je sada dostupna i na engleskom jeziku i besplatna je!
Rezultati studije zasnovani su na upitniku koji je poslan uzorku od 1 034 nastavnika iz različitih regija u Italiji. U vrijeme slanja ankete učesnici su bili registrirani na eTwinningu minimalno tri mjeseca i maksimalno 15 godina.
Upitnik i intervjui imali su za cilj da se bolje razumije kako učesnici vide odnos između eTwinninga i razvoja svojih vještina u tri ključne oblasti: didaktika, profesionalizam nastavnika i učešće u školi.
U okviru podteme Didaktika, ispitanici su odgovorili da vjeruju da je eTwinning pomogao da se poboljša obim i implementacija digitalnih vještina u učionici, kako za njih, tako i za njihove učenike. Neki ispitanici su rekli da su eTwinning projekti posebno bili ključni kada se radi sa učenicima s posebnim potrebama i/ili učenicima migrantskog porijekla.
U kategoriji Profesionalni razvoj pronađena je pozitivna korelacija između učestalosti učešća u eTwinning projektu i pozitivnih osjećaja o profesionalnom razvoju nastavnika. Ispitanici su posebno spomenuli sigurnost platforme i djelotvornost prevodilačke stručne obuke svojstvene eTwinningu.
Da li ste zainteresovani da saznate više o uticaju eTwinninga na učešće u školi? Možete pročitati u cijelosti izvještaj besplatno na engleskom jeziku, kao i sažetak.