Slika: kimloannguyeningrass / pixabay.com

Raspravlja se o prijedlogu kako podržati spoj okruženja za učenje i alata u školskom obrazovanju kojima se može poboljšati fleksibilnost i uključenost učenja za sve.

Šta je mješovito učenje? 

Mješovito učenje u školskom obrazovanju se odvija kada postoji više pristupa procesu učenja:

  • Spajanje školskih internet stranica i okruženja za učenje na daljinu
  • Spajanje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni (uključujući internet alate) i nedigitalni

Ova spajanja se odvijaju unutar različitih zadataka u oblasti učenja, koje osmišljavaju i podržavaju nastavnici kao i druge osobe, kao što su asistenti u učenju, roditelji i vanjski stručnjaci.

Mješovito učenje se može odvijati u velikom broju kombinacija, zavisno od uzrasta učenika i kontekstu. Da bi funkcionisalo, potrebna je podrška čitavog školskog sistema.

Koji će biti rezultati?

Vizija je ojačati široki razvoj kompetencija svih onih koji uče, različitim okruženjima za učenje – uključujući učenje na otvorenom, kulturnim mjestima i radnim mjestima, te alatima. Uz prihvatljiviju i više informisanu upotrebu digitalne tehnologije, učenici će se bolje povezati međusobno, bolje povezati sa softverom za učenje te s drugim izvorima i informacijama. Time učenje se može prilagoditi i može postati efikasnije i inkluzivnije. Mješovitim učenjem se može pomoći zadovoljiti potreba mladih ljudi u udaljenim područjima, u području zdravstvene zaštite i sportskog treninga.

Kako će biti podržano?

Evropska komisija raspravlja o prijedlogu za Preporuku Vijeća o toj temi. To nije samo odgovor na promjene u obrazovanju tokom pandemije, već i na Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, a to je i vizija o Evropskoj obrazovnoj oblasti.

Konsultacije s evropskim dionicima – ministrima, organizacijama, nastavnicima i učenicima – su se odvijale 2020. i 2021. godine. Preporukom će se pomoći državama utvrditi kako bolje podržati ljude i resurse u obrazovanju zbog pozitivne promjene.