Slika: kimloannguyeningrass / pixabay.com
Raspravlja se o prijedlogu kako podržati spoj okruženja za učenje i alata u školskom obrazovanju kojima se može poboljšati fleksibilnost i uključenost učenja za sve.
Šta je mješovito učenje?
Mješovito učenje u školskom obrazovanju se odvija kada postoji više pristupa procesu učenja:
- Spajanje školskih internet stranica i okruženja za učenje na daljinu
- Spajanje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni (uključujući internet alate) i nedigitalni
Ova spajanja se odvijaju unutar različitih zadataka u oblasti učenja, koje osmišljavaju i podržavaju nastavnici kao i druge osobe, kao što su asistenti u učenju, roditelji i vanjski stručnjaci.
Mješovito učenje se može odvijati u velikom broju kombinacija, zavisno od uzrasta učenika i kontekstu. Da bi funkcionisalo, potrebna je podrška čitavog školskog sistema.
Koji će biti rezultati?
Vizija je ojačati široki razvoj kompetencija svih onih koji uče, različitim okruženjima za učenje – uključujući učenje na otvorenom, kulturnim mjestima i radnim mjestima, te alatima. Uz prihvatljiviju i više informisanu upotrebu digitalne tehnologije, učenici će se bolje povezati međusobno, bolje povezati sa softverom za učenje te s drugim izvorima i informacijama. Time učenje se može prilagoditi i može postati efikasnije i inkluzivnije. Mješovitim učenjem se može pomoći zadovoljiti potreba mladih ljudi u udaljenim područjima, u području zdravstvene zaštite i sportskog treninga.
Kako će biti podržano?
Evropska komisija raspravlja o prijedlogu za Preporuku Vijeća o toj temi. To nije samo odgovor na promjene u obrazovanju tokom pandemije, već i na Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, a to je i vizija o Evropskoj obrazovnoj oblasti.
Konsultacije s evropskim dionicima – ministrima, organizacijama, nastavnicima i učenicima – su se odvijale 2020. i 2021. godine. Preporukom će se pomoći državama utvrditi kako bolje podržati ljude i resurse u obrazovanju zbog pozitivne promjene.