Kako obrazovanje odraslih može imati stratešku ulogu u osmišljavanju i izgradnji budućnosti koja je održiva, inkluzivna i lijepa?
Oblast obrazovanja je prošla kroz značajne transformacije od početka pandemije u 2020. godini. Covid-19 je veoma uticao na sve generacije učenika i taj uticaj još uvijek traje.
Pandemija je utrla put ka novim rješenjima i inovativnim praksama u obrazovanju i učenju odraslih. Na globalnom nivou, postalo je veoma hitno ulagati u koncipiranje efikasnijih, boljih i fleksibilnijih sistema učenja. Ulaganje u lični i profesionalni razvoj i njegovanje vještina je shvaćeno kao neprocjenjiva osobina, jer se pojedinci trebaju prilagoditi okolnostima koje se stalno mijenjaju. Ovo nas ohrabruje da još više cijenimo naučene lekcije i mudro usredsredimo naše napore da uz podršku iskustava cjeloživotnog učenja izgradimo pravedna, održiva i inkluzivna društva.
Budućnost obrazovanja odraslih izgleda obećavajuće, više nego ikada ranije!
Mladi odrasli
Evropi je potrebna vizija i aktivno učešće svih mladih ljudi u izgradnji bolje budućnosti; budućnosti koja je zelenija, inkluzivnija i digitalnija.
Sa ciljem da podrži i podstakne mlade ljude da postanu aktivni građani i akteri pozitivnih promjena, Evropska komisija ima za cilj da promovira mogućnosti podrške ličnom, društvenom i profesionalnom razvoju mladih u Evropskoj godini mladih 2022. Komisija je voljna da inspiraciju potraži u aktivnostima, viziji i uvidima mladih ljudi kako bi dalje jačali i osnaživali zajednički EU projekt.
U tom kontekstu, EPALE posvećuje tematski fokus mladim odraslim osobama, sa posebnom pažnjom na starosnu grupu od 25 do 30 godina. Ovu grupu ćemo posmatrati sa specifičnih tačaka gledišta: međugeneracijskog učenja, izgradnje partnerstava i socijalne kohezije; građanskih vještina kao preduvjeta za aktivno učešće u društvu; niskokvalificiranih mladih odraslih osoba i kako ih obezbijediti sa neophodnim vještinama za daljnji razvoj.
Ovaj fokus nam pomaže da promislimo kako bismo mogli da oblikujemo pozitivan pristup u pogledu obrazovanja mladih odraslih, kao prvi korak ka cjeloživotnom učenju.
Inovativni pistupi za revoluciju vještina
Snažan set vještina otvara mogućnosti pojedincima, promovira inkluziju i obezbjeđuje stabilnost u vremenima koja se stalno mijenjaju. Inicijativa Komisije da se pokrenu individualni nalozi za učenje i mikrokredencijali ima za cilj da osigura da tokom cijelog života svima bude obezbijeđen pristup relevantnim mogućnostima za obuke i treninge prilagođene individualnim potrebama. Učenici kao pojedinci su direktno u centru razvoja vještina, a koji kroz koncept cjeloživotnog učanja omogućava dinamično usavršavanje i obrazovanje. Mikrokredencijali imaju ulogu da potvrde stečena znanja, vještine ili kompetencije, kako bi se osiguralo priznanje svakog iskustva učenja.
Ovaj fokus će pokriti široku paletu podtema, a među kojima su: inovativne prakse za unapređenje i prekvalifikaciju; personalizirani pristupi i inicijative za razvoj vještina; fleksibilni putevi učenja; dizajn kombinovanog učenja; inovativni alati za predviđanje potrebnih vještina.
Dakle, koji su novi dometi obrazovanja i učenja kod odraslih? Kako možemo poboljšati cjeloživotno učenje i zapošljivost? Podijelite sa nama svoje iskustvo i razmišljanja o razvoju takvih inovativnih pristupa koji će transformirati obrazovanje odraslih!
Zajednice koje uče
Učenje se dešava u zajednicama, gradi zajednice i pomaže im da rastu. Ovo zahtijeva da se obrazovanje odvija ne samo u formalnijim institucijama i okruženjima, već i u okruženju u kojem se razvijaju neformalni oblici učenja i neformalne prakse, pošto učenje prevazilazi fizičke i dobro uspostavljene prostore.
Polazeći od pretpostavke da je učenje korisno i za pojedinačne učenike i za društvo u cjelini, ovaj tematski fokus će istražiti kako se mogu stvoriti inkluzivne zajednice za učenje širom evropskog prostora. Posebna pažnja bit će posvećena sljedećim temama: gradovi koji uče; prostori interakcije i sigurni prostori; ruralna područja; programi porodičnog opismenjavanja; zajednice za učenje na radnom mjestu; novo razumijevanje zajednica za učenje u virtuelnim, fizičkim i kombinovanim prostorima za učenje; volonteri i razvoj zajednica; inicijative usredsređene ka osjetljivim grupama.
Kakvo je vaše iskustvo? Razvoju kojih zajednica za učenje doprinosite?
Kreativnost i kultura za socijalnu koheziju
Kako obrazovanje odraslih može imati stratešku ulogu u osmišljavanju i izgradnji budućnosti koja je održiva, inkluzivna i lijepa? Novi evropski Bauhaus može poslužiti kao kompas za razvoj „prostora, praksi i iskustava koja su održiva, inkluzivna i koja obogaćuju“, čime se doprinosi formiranju jačih zajednica. Podstičući dijalog među kulturama i podržavajući individualno osnaživanje i demokratsku svijest kod odraslih učenika, kulturno obrazovanje je glavni pokretač i pokretač društvene kohezije. Pozivamo vas da podijelite razmišljanja i inicijative o kreativnosti i kulturi u obrazovanju odraslih. Slobodno istražujte multidisciplinarne kulturne prostore (muzeje, biblioteke, pozorišta – ali i neformalne prostore pretvorene u inovativna okruženja za učenje); kreativne alate i metodologije za društvenu koheziju; kulturu učenja u nedovoljno zastupljenim grupama (npr. manjina i ruralnih zajednica); emocionalnu inteligenciju.
Sa kojim kreativnim alatima i metodologijama za društvenu koheziju imate iskustva? Šta se zbiva u kulturnim prostorima i novim kreativnim ekosistemima? Kako kreativnost u obrazovanju odraslih može povezati ljude u širenju ljepote i osjećaja pripadnosti? Kako uz cjeloživotni pristup učenju možemo efektivno oblikovati inkluzivna društva usredsređena na čovjeka?
Četiri tematska fokusa ostat će sa nama tokom cijele godine. Zato ne propustite priliku da napišete Blog ili objavite Vijest, predložite Događaj i podijelite Resurs!