Kako učenje i obrazovanje odraslih može uključiti građane u demokratiju, osnažiti i uključiti ljude da se nose sa promjenama na tržištu rada?
Živimo u nesigurnim vremenima, usred ubrzane transformacije, izuzetno složenog socioekonomskog konteksta i izazova bez presedana. Učenje i obrazovanje odraslih može igrati ključnu ulogu u prenošenju vještina koje su neophodne da bi evropski građani i novi Evropljani bili osnaženi, otporni i sposobni da se snađu u kompleksnim okolnostima savremenog doba.
U kontekstu Evropske godine vještina, koja će uskoro biti ozvaničena, tokom 2023. godine EPALE želi istaknuti potencijal učenja i obrazovanja odraslih za angažman građana u društvo i demokratiju, osnaživanje ljudi da se uspješno nose s promjenama na tržištu rada i uključivanje svih u učenje.
Da bismo to učinili, pozivamo našu zajednicu da podijeli svoja iskustva o našim tematskim fokusima u 2023. godini. Pogledajmo ih!
Angažiranost. Vještine za demokratski život
Kako bismo se u potpunosti angažirali u naše društvo, između izazova i procesa transformacije, moramo biti aktivni i svjesni kao građani. Koje su vještine potrebne za svjesno i odgovorno učešće u demokratskim procesima?
EPALE želi istaknuti ulogu učenja i obrazovanja odraslih u izgradnji vještina za demokratski život. Koje obrazovne puteve trebamo zamisliti kako bismo podržali odrasle da budu aktivni akteri promjena? Kako podržavamo individualni rast i svijest da smo svi dio šireg konteksta?
Slijedeći napore Evropske unije, EPALE je zainteresiran za borbu protiv neprovjerenih informacija i dezinformacija, s obzirom na ulogu koju imaju u polarizaciji javnog mnjenja i unapređenju nasilnog ekstremizma i govora mržnje. Pandemija COVID-19, rat u Ukrajini i medijski narativi oko njih posebno su jasno pokazali koliko naš medijski ekosistem može postati otrovan i kako potencijalno može da ugrozi naše demokratije. Dakle, koje alate obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje može postaviti kako bi građanima omogućilo razumijevanje i označavanje pogrešnih informacija i dezinformacija?
Povezane teme: Učešće, volonterstvo, medijska pismenost, zajednica učenja, prostori zajednice
Osnaživanje. Radna snaga sa adekvatnim vještinama
Prekvalificiranje i usavršavanje ključni su za oslobađanje potencijala evropske radne snage i za pretvaranje prilika u djelo. Usred gorućih društveno-ekonomskih izazova kao što su zelena i digitalna tranzicija, energetska kriza i pandemija COVID-19, kvalificirana radna snaga ključna je za jačanje konkurentnosti i otpornosti privrede. Nove vještine donose nove prilike za pojedince i mogu olakšati njihovo učešće na tržištu rada i u društvu.
Kako možemo povećati sposobnost sticanja vještina koje su ključne za rješavanje problema s nedostatkom radne snage, ovladati zelenim i digitalnim prijelazima i osigurati konkurentnost Evrope? I iznad svega, o čemu zapravo govorimo kada govorimo o “vještinama za tržište rada”? Koje su vještine najrelevantnije za usklađivanje težnji ljudi sa stvarnim prilikama na tržištu rada?
Povezane teme: Učenje na radnom mjestu, poduzetništvo i zapošljivost, mikro-kvalifikacije, Individualni nalozi za učenje, prekvalifikacija i usavršavanje.
Uključivost. Prilike za razvoj inkluzivnih vještina
Prilike za učenje trebaju odgovarati različitim potrebama različitih grupa učenika. Moramo se pobrinuti da niko ne bude zapostavljen i moramo aktivirati više ljudi da iskoriste prilike za razvoj vještina. Koja je uloga učenja i obrazovanja odraslih u prepoznavanju i vrednovanju različitosti? Kako pružamo podršku ranjivim grupama učenika?
EPALE će posebno usmjeriti svoju pažnju na građane trećih zemalja, osobe kojima je potrebno obrazovanje za sticanje osnovnih vještina i mlade odrasle osobe, posebno one koji nisu u obrazovanju, zaposlenju ili obuci (NEETs). Kako najbolje doprijeti do tih grupa? Kako možemo podržati zapošljavanje žena i njihovo učešće u učenju?
Druga strana medalje, osim učenja, jest ubrzavanje i olakšavanje vrednovanja vještina i priznavanja kvalifikacija, uključujući i državljane trećih zemalja.
U okviru ovog tematskog fokusa akcenat će biti na inicijativama i metodologijama koje podstiču jednakost i inkluziju, s posebnim osvrtom na ranjive grupe učenika.
Povezane teme: Prepreke u učenju, Jednakost, Migranti, Osobe s invaliditetom, Socijalna inkluzija, Osnovne vještine, Jezici, Učenje u zatvorima, Kulturološka raznolikost, Stariji ljudi
Tri tematska fokusa će biti sa nama tokom cijele godine, stoga ne propustite priliku da napišete blog članak, objavite vijest, ili predložite događaj i podijelite resurs!