Image: Monika Kozub/Unsplash

Nedavno provedenom anketom School Education Gatewayja o izvanučioničkom učenju utvrđeno je da većina ispitanika organizuje izvanučioničke aktivnosti barem jednom mjesečno. Ispitanici su naveli da rad s vanjskim partnerima ima pozitivan uticaj na njihov svakodnevni rad, iako može dovesti do praktičnih poteškoća koje se mogu otkloniti pomoću strategija izgradnje partnerstva.

U pojmu „okruženja za učenje“ ogleda se činjenica da se danas uči na raznim mjestima, a ne samo u učionicama i školama. Ta okruženja mogu podržavati zanimljivo, autentično i praktično učenje, posebno kada škole sarađuju s vanjskim partnerima. Pomoću ove ankete želimo saznati šta mislite o učenju izvan školskog okruženja.

Danas se učionice više ne smatraju jedinim mjestom na kojem se može učiti. Posljednjih godina raste interes za proučavanjem načina integracije učenja u školi s učenjem izvan učionice. Taj rast posebno se razmahao od početka pandemije koronavirusa i to u kontekstu prostora za učenje i kombinovanog učenja.

Učenje izvan učionice obično je kombinacija neformalnih iskustava učenja prema nastavnom planu i programu te izvan njega. Takav pristup može biti veoma prikladan i zanimljiv učenicima koji imaju poteškoća s formalnim učenjem, posebno onim koje se provodi u učionici. Za takvo su učenje potrebna partnerstva između škola i partnera u lokalnoj zajednici, kao što su roditelji, lokalna preduzeća, muzeji i biblioteke, ekološka udruženja i udruženja za zaštitu prirode te centri za mlade i sportski objekti.

Ova anketa imala je za cilj provjeriti stajališta o učenju izvan školskog okruženja. Bila je otvorena na School Education Gatewayju od 22. marta do 30. maja te je privukla 184 ispitanika iz 25 država, od kojih su 86 % bili nastavnici ili direktori.

 

Rezultate ankete možete pogledati klikom na link.