Izaberite stranicu
Цлика: Кадир Целеп / Unsplash.com

 

Кључни простори као што су музеји и изложбе витални су за неформално учење. Нуде неискоришћени потенцијал за преношење социјалних, културних и научних информација, исправљање заблуда и побољшање ставова и когнитивних вјештина. Надахнути су креативношћу и њима се подстичу различите перспективе. Међутим, пречесто је ово учење пасивно, претјерано се ослањајући на путању кустоса и повезаност појединца.

Традиционалне методе једноставне шетње музејом могу да буду надахњујуће и могу изоловати оне који не осјећају одређену повезаност с изложбеним предметом или оне којима недостаје довољно разумијевања и предзнања.

Музеји морају да напредују и да постану простори активног учења – с вишеструким сензитивним, когнитивним, емоционалним и социјалним повезаностима – како би свима пружили смислено искуство. Пажња ученика опада након чаролије, нарочито ако је учење пасивно, но активним учењем се одржава висок степен укључености. Учествовање ученика у колаборативним задацима или опипљив контакт са стварним стварима могу довести до дубље повезаности с предметом.

Да би се активно учење могло добро спроводити, наставници морају да имају компетенцију и приступ алатима за укључивање посјета изложби у осмишљавање учења. Разумијевање начина на који се постиже излагачки рад, наставницима може дати више самопоуздања у раду с музејима, галеријама и ствараоцима. Ученици могу да истраже овај поступак стварањем личних вођених обилазака, потрагом за благом, лажним интервјуима, пројектима дигиталних медија, чланцима као и још много тога.

Партнери из пет држава чланица ЕУ сарађују на пројекту у оквиру програма Erasmus + како би повећали потенцијал изложби као педагошког алата.

Пројектом VX Designers биће израђена методологија, материјали за обуку и платформа за размјену знања и најбољих пракси. Омогућиће активно учење кроз водич којим се демонстрира како ученике учинити сукреаторима личних изложака, истовремено развијајући њихове техничке вјештине и критичко мишљање. Главни циљ овог пројекта је да обезбиједи укључиво образовање: стога ће се развијати у различитим социјалним, економским и културним срединама.

Музеји и изложбе фантастични су алати за учење, и сви људи, млади и стари, требало би да имају приступ. Постоји нада да ће умјетност, историја, наука, књижевност, географија и други предмети засјати кроз изложбе и културне догађаје.