eTwinneri iz Bosne i Hercegovine sudjelovali su na još jednom eTwinning događaju. Ovoga se puta radi o eTwinning radionici za profesionalni razvoj organiziranoj za nastavnike osnovnih škola, poglavito za nastavnike razredne nastave. Iz Bosne i Hercegovine u događaju su sudjelovale Rasema Delić iz OŠ „Harmani I“, Bihać i Dijana Dorfer Galijašević iz OŠ „Safvet-beg Bašagić“, Sarajevo. Obje nastavnice aktivno su sudjelovale u izabranim aktivnostima.

Uspješna eTwinning radionica za profesionalni razvoj održana je u Limasolu, Kipar, od 16. do 18. svibnja 2019. godine, na kojoj je sudjelovalo 90 eTwinnera i eksperata iz 23 europske zemlje.

Ova je radionica bila fokusirana na to kako se obrazovanje može koristiti za promociju sudjelovanja etničkog i demokratskog građanstva, sukladno godišnjoj temi eTwinninga Demokratsko sudjelovanje.

Na početku radionice sudionicima je dobrodošlicu poželio Hristos Hadžiatanasiju (Christos Hadjiathanasiou),  ravnatelj Odjela osnovnog obrazovanja u Ministarstvu obrazovanja i kulture  na Kipru, koji je istaknuo važnost uloge nastavnika u društvu: „Mi, kao nastavnici, imamo važnu ulogu prema društvu kao i u tome u kakvom društvu želimo živjeti.“

Dr. Tereza Markidou, iskusna nastavnica likovne kulture i znanstvena suradnica u europskom  Sveučilištu u Kipru, u svojemu je uvodnom govoru naglasila povezanost između obrazovanja likovne kulture i demokracije, i predstavila praktične primjere iz škola na Kipru. Tijekom svoga govora naglasila je i važnost demokratskog sudjelovanja i istaknula da „Demokracija treba biti glasna”.

Irena Pateraki, pedagoški i monitoring eTwinning menadžer imala je inspirativni govor o “Demokraciji u akciji kroz eTwinning”, a vodila je i interaktivnu sesiju “Demokracija u praksi” planiranu za kraj programa. Ona je naglasila: “Demokracija se ne može uzimati kao nešto što je uvijek prisutno i to nije nešto s čime se rađamo. Demokracija se uči!”

Drugi je dan bio ispunjen različitim aktivnostima, koje su uključivale nekoliko radionica, kao što je: “Hakiranje mržnje: Osnaživanje demokratskog građanstva” koju je vodila Sabrina Vorbau iz projekta SELMA. Sudionici su diskutirali o načinima promocije međusobne svjesnosti, tolerancije i poštovanja, kroz pristup holističkog osnaživanja, koja se tiče online mržnje, primarno u školama.

Dr. Elena Papamikel, službenica iz Pedagoškog instituta Kipra, vodila je radionicu: “Podučavanje o kontraverznim pitanjima u kontekstu obrazovanja ljudskih prava i građanskog obrazovanja“, fokusirajući se na pedagoške vrijednosti podučavanja ovih kontraverznih pitanja, dostupnih tehnika i strategija za rad na ovim temama u učionici.

Tijekom posljednjeg dana Kler Morvan, eTwinning menadžerica za komunikaciju, zatvorila je sesiju s aktivnošću umrežavanja, u kojoj su sudionici pokazali svoj entuzijazam i motivaciju za dijeljenje i postavljanje izazova pred sebe same, kroz aktivnost javnog govorenja.