Edukatorice nastavnika Laura Inoćenti (Innocenti) i Ilarija Điaći (Giachi) predstavljaju svoja vlastita iskustva i objašnjavaju ne tako tajne sastojke koji su im pomogli da osvoje nagradu eTwinning institucija 2022. godine

U multikulturalnoj i međunarodnoj zajednici gdje se saradnja, održive aktivnosti i procesi učenja i nastave unapređuju, novi nastavnici mogu da se suoče sa izazovima pri razvijanju neophodnih vještina za postizanje ovih unapređenja.

Dodatna vrijednost eTwinninga za buduće nastavnike  je višestruka, ali glavni aspekt je unapređenje znanja stranih jezika (posebno engleskog) i korištenja IKT-a. eTwinning za buduće nastavnike se dosta fokusira na međupredmetne pristupe (Agenda 2030 ili Evropsko građanstvo) i interaktivne i efikasne metodologije kao što su: rješavanje problema, vršnjačka edukacija i saradničko učenje. Naglasak se stavlja i na inkluziju i prepoznavanje potreba te prava svakog djeteta.

Počeli smo raditi na eTwinning-u i TTI-u (tako se u to vrijeme zvao eTwinning za buduće nastavnike) 2019. godine kada smo počeli raditi kao edukatori nastavnika na Studijskom kursu za osnovno obrazovanje na Univerzitetu u Firenci. Od početka smo pokušali kombinovati mnogo različitih perspektiva i ekstenzivno planirati širok spektar aktivnosti koje bi uključile i angažovale sve učesnike.

Samo djelimično smo bili upoznati sa eTwinning platformom. Kasnije smo imali priliku otići u Salerno na naš prvi nacionalni sastanak. Bilo je to zaista veoma zanimljivo, zabavno i saradničko iskustvo gdje smo predstavili dobre prakse profesorima, nastavnicima edukatorima i budućim nastavnicima.

Ovo iskustvo nas je uvjerilo da je eTwinning važan za buduće nastavnike kako bi unaprijedili svoje digitalne vještine, znanje engleskog jezika i duh saradnje.

Svoje kompetencije smo razvili kroz nekoliko događaja i sastanaka koje smo organizovali uz pomoć eTwinning ambasadora i regionalnih i nacionalnih agencija (Usr, Indire). Na ovim veoma posjećenim događajima, planirane su različite radionice za različite nivoe obrazovanja (predškolski ili osnovni).

Sva ova iskustva su nam dala odgovarajuća znanja za naše pripremne sastanke sa studentima. Tokom ovih sastanaka, upoznali smo ih sa alatima platforme i postavili im nekoliko stvarnih projekata zasnovanih na aktivnostima u različitim eTwinning kompletima. Kreirali smo i implementirali dobre prakse i ostvarili očekivane ciljeve. Budući nastavnici su objavili svoje radove na TwinSpaces-u koji smo pripremili za njih (Hajde da se igramo i učimo, Postajemo nastavnici). Naš posljednji eTwinning sastanak sa budućim nastavnicima bio je neposredno prije zatvaranja zbog pandemije, 28. februara 2020. Imali smo veoma produktivnu radionicu sa našim studentima. Naš rad smo svi zajedno proslavili jednim izlaskom. Čak i dugo nakon sastanka, kada smo predstavljali sve naše lekcije putem video poziva, prisjećali bi se našeg zajedničkog rada kao veoma uspješnog; to sjećanje nam je pomoglo da se fokusiramo na stvari koje smo zajedno naučili i da prebrodimo teško vrijeme pandemije.

Jedan od tih studenata napravio je izvanredan projekat pod nazivom „BeeLovers“, koji je izabran da bude predstavljen na Godišnjoj eTwinning konferenciji 2020. godine.

Već duže vrijeme smo uključeni u eTwinning za buduće nastavnike . Svaki put kada nas pitaju šta smo uradili da bismo dobili Nagradu za početno obrazovanje nastavnika 2022. godine, uvijek ističemo važnost kontinuiranog truda i pozitivne saradnje između svih: nastavnika, studenata, profesora na Univerzitetu (posebno, profesora Mancinia za implementaciju projekta i profesora Ranieria za rezultate istraživanja) kao i uključenih institucija.